Ny dirigent til Nesodden Sangkor!

Nesodden Sangkor fortsetter sin ambisjon om å knytte til seg unge og skolerte dirigenter. Mick Aspen Melby tar over for Karolina Wisniewska fra januar 2016.

Mick er godt i gang med master studier i korledelse ved Norges musikkhøgskole med Grete Pedersen som hovedlærer. Mick er også dirigent for Abildsø Bygdekor – som han har ledet de siste tre årene. Dette i tillegg til diverse vikariater som dirigent for ulike kor på Østlandet.

Mick er selv utøvende sanger. Foto: Ola Kolåsæter

Han startet opp sin musikalske utdanning på musikklinja på Stange vgs med sang som hovedinstrument. Så gikk veien videre til Norges musikkhøyskole der første året besto av studier i musikkpedagogikk med klassisk sang som hovedinstrument. Mick tok sin bachelor i kordirigering våren 2015.

Mick er selv utøvende sanger og medlem av Grex Vokalis.

Vi er svært glade for å få Mick på laget – og ser fram mot nye musikalske opplevelser for koret i år. Les mer om Mick på www.mick.no og se selv hvor heldige vi er som får dele hans musikalske evner og interesser.