Om oss

Nesodden Sangkor ble stiftet 10. mars 1965 og har sitt utspring i et prosjektkor fra innvielsen av Samfunnshuset på Tangen. Vi er et lokalt amatørkor med rundt 40 aktive medlemmer som siden høsten 2018 er under ledelse av dirigent, Milica Filipovic.

Vi legger vekt på et variert repertoar og synger sanger fra de fleste musikksjangere.

Nesodden Sangkor har fremført flere små og store verk med og uten solister de siste årene, som for eksempel:

• Requiem i C-moll av J. Michael Haydn
  • Navidad Nuestra av Ariel Ramirez
  • Christmas Jazz av Kirby Shaw
  • Winter Songs av Ola Gjeilo

Sommeren 2023 var vi så heldige å få med oss Anne Felberg (alt/mezzosopran) som en av solistene til å synge Haydns Requiem til stor begeistring. Nesodden Sangkor hadde også vinteren 2019 et samarbeid med Maria Arrendondo og Torstein Sødal og holdt en flott konsert sammen med dem på Nesodden. Der ble det bl.a. framført flere sanger fra kjente musikaler.

Nå øves det på Faurés Requiem, samt norske folketoner som skal fremføres i juni 2024 med solister. Og høsten 2024 planlegges det for en utenlandstur. Vi gleder oss!

I forbindelse med korets 50-års jubileum ble det laget et festskrift som omhandler korets historie. Du kan lese hele festskriftet på denne lenken som vises i grønn skrift under.

Festskrift Nesodden Sangkor 50 år